«مصائب شیرین ۲» فیلمی است به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوودنژاد. فیلمی که محصول تولید سال ۱۳۹۷ است اما پس از گذشت ۶ سال بالاخره امروز به اکران عمومی رسید.

به انگیزه اکران «مصائب شیرین ۲» پس از گذشت ۶ سال/ نمایش فیلم پدر در فقدان پسر

این فیلم در شهرهای لندن، منچستر و جاده‌های روستایی میان آن‌ها در کشور انگلستان و همچنین در شهرهای تهران و متل قو در ایران فیلم‌برداری شده‌است.

«مصائب شیرین ۲» با بازی زنده‌یاد رضا داودنژاد، ترلان پروانه، مونا داودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، همایون کاظمی، سارا لوئیز کاظمی و نیز محمدرضا داودنژاد در ادامه قسمت اول آن که محصول سال ۷۷ است، تولید شده است؛ فیلمی محصول خانواده داوونژاد که زنده‌یاد رضا داوودنژاد، خواهر و برادرش زهرا و علی، دخترعمویشان مونا و  محمدرضا داوودنژاد در آن ایفای نقش کرده‌اند.

به انگیزه اکران «مصائب شیرین ۲» پس از گذشت 6 سال/ نمایش فیلم پدر در فقدان پسر

چرا فیلم با وقفه چندساله به اکران عمومی رسید؟

«مصائب شیرین ۲» سال ۱۳۹۷ ساخته شد. در همان سال متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود اما به دلیل آماده نبودن نسخه کامل به جشنواره آن سال نرسید. طبق گفته علیرضا داوودنژاد، کارگردان فیلم دبیر جشنواره‌ فیلم فجر اواسط دی ماه همان سال در نشست خبری که برای اعلام لیست فیلم‌های فجر برگزار شده بود، نامی از «مصائب شیرین ۲» علیرضا داودنژاد نبُرد و اعلام کرد که نسخه‌ای به دبیرخانه نرسیده است و در همان مقطع علیرضا داودنژاد گلایه کرد از اینکه چندین بار به مسوولان جشنواره اعلام کرده است که فیلم در مراحل آماده سازی نهایی است و می رسد.

او در همان مقطع گفته بود: «حدود ۲۰ روز قبل با دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شخص آقای سیمون سیمونیان تماس گرفتم و اعلام کردم که قصد دارم فیلم در جشنواره باشد اما با توجه به اینکه بارها گفته‌ام برای بخشی از فیلمبرداری فیلم به فصل سرما نیاز دارم، در این مقطع نمی‌توانم نسخه کاملی از فیلم به هیات انتخاب ارائه کنم اما ۷۰ درصد فیلم آماده است که هم اکنون می‌توانم به شما تحویل دهم و بعد از آن تا اواخر دی ماه، نسخه نهایی را به دفتر جشنواره برسانم. همان مقطع از ایشان پرسیدم که آیا لازم است بیایم فرم پُرکنم؟ که ایشان گفتند تلفنی ثبت می‌کنم.»

داودنژاد گفته بود: «در هفته‌های اخیر مشغول فیلمبرداری چند درصد باقی مانده از فیلم در تهران بودم چون هوا سرد شده بود و به آنچه می‌خواستم دست پیدا کرده بودم و دفتر جشنواره هم تماسی با من نگرفت تا چند روز پیش که آقای سیمونیان سراغ فیلم را گرفت که توضیح دادم فیلمبرداری درحال اتمام است و حتماً فیلم را می‌رسانم و این تاخیر هم بخاطر رعایت فصل در فیلم بوده و بخش انگلیس فیلم هم حاضر است. دراین شرایط من فرض را بر این گذاشتم که با این عذر موجه، مشکلی برای فیلم بوجود نیاید تا اینکه در روزنامه خواندم «مصائب شیرین ۲» به جشنواره نرسیده است!»

این کارگردان همچنین روز گذشته در گفتگویی با ایسنا گفته است: «اینکه فیلم بعد این وقفه اکران شده شاید به این دلیل باشد که فقدان رضا موثر بوده؛ دوستی پرخاطره و قدیمی سرتیپی هم با رضا حتما اثر داشته و تاکیدات فارابی هم که از شرکای فلیم است نباید بی‎‌تاثیر بوده باشد. به هر حال در سال‌های پساکرونا باوجود باز شدن سالن‌های سینما دستیابی به اکران را برای تراکم صف فیلم‌های پشت اکران مانده سخت و پیچیده کرده است.»

گفتنیست «مصائب شیرین ۲» در همان سال ۱۳۹۸ در تدارک اکران عمومی بود که محقق نشد و بعد از آن هم با شیوع کرونا نتوانست اکران شود و یک سال بعد در جشنواره جهانی فجر رونمایی شد.

«مصائب شیرین ۲» در ادامه قسمت اول، داستان دختری را روایت می‌کند که برای تولد ۱۸ سالگی خود، پدر و مادرش را به جایی ناآشنا دعوت می‌کند. پدر و مادر برای رسیدن به آنجا سفری را از منچستر به لندن آغاز می‌کنند. در این سفر آن‌ها زندگی‌ گذشته خود را مرور می‌کنند.

به انگیزه اکران «مصائب شیرین ۲» پس از گذشت 6 سال/ نمایش فیلم پدر در فقدان پسر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.